Royal Dutch Mint, ook wel bekend als De Koninklijke Nederlandse Munt werd opgericht in Utrecht in 1567, waarmee het één van de oudste bedrijven in Nederland is. Met een rijke history én een sterke ambitie voor de toekomst; ze wil haar positie op de Europese markt versterken als toonaangevende producent en distributeur van munten, penningen en muntgerelateerde producten. Om deze ambitie te realiseren werd Blindspot gevraagd voor het design van hun nieuwe online commerce platform.
Italiaanse familiewaarden
Logo, visuele identiteit en fotografie
UX design nieuwe webshop
Nieuwe merkstrategie
Vingino is één grote familie. En dat voel je als je bij Vingino naar binnen loopt. Dat gevoel, en de liefde voor Italië, waren ooit het startpunt waarmee de oprichters het merk gebouwd hebben. De Italiaanse cultuur en familiewaarden hebben dan ook als inspiratie gediend voor het redesign van het logo, het ux design van de nieuwe webshop én de nieuwe fotografie. En daarmee doen we recht aan de history van het merk. Ieder kind wordt in een Italiaanse familie op handen gedragen en dit is niet anders bij Vingino.
Communicatieconcept
In Italië worden kinderen op handen gedragen, zij zijn het middelpunt van de familie. Als je aan Vingino denkt, denk je aan Italië. Wij ontwikkelden een communicatieconcept voor Vingino waarbij kinderen het stralende middelpunt zijn: ‘Take the stage, it’s your! Vingino’.
Het logo
Het nieuwe, meer iconische logo is een refresh van de oude vorm en heeft een nieuwe herkenbare outline gekregen. Het is een knipoog naar de labels in de kleding. Naast het logo zijn de typografie, het kleurgebruik en de richtlijnen voor fotografie in lijn gebracht met de nieuwe merkstrategie.
Familie account
Speciaal voor Vingino ontwikkelden we het familie account. Met dit account kan je als beheerder voor al je kinderen een profiel aanmaken. Door een profiel te kiezen kan je direct filteren op de juiste maat en gewenste stijl van ieder kind. Het familie account sluit 1op1 aan op de nieuwe merkidentiteit.
Een internationaal fashion lifestyle merk
Met de nieuwe merkidentiteit, het UX design en de realisatie van de webshop zet Vingino een grote stap in het realiseren van haar ambities; nog verder uitgroeien naar een herkenbaar, internationaal fashion lifestyle merk voor kinderen binnen de retail en e-commerce.
Vingino
Nieuwe merkidentiteit voor internationaal fashion lifestyle merk voor kinderen